”Retailer of the Year er en fantastisk pris at vinde, da den udelukkende bygger på forbrugernes bedømmelser, og det er jo dem, vi hver dag er i tæt kontakt og dialog med. Jeg har næsten ikke ord for, hvor stolt jeg er. Det er et kæmpe skulderklap til vores dygtige personale ude i vores 120 butikker rundt om i landet og kollegaerne på hovedkontoret i Hedehusene,” siger administrerende direktør hos Profil Optik, Tina Gaardsholt. Hun tilføjer, at prisen bekræfter optikerkæden i, at arbejdet med at levere de bedste produkter og den service samt at forebygge og udbrede viden om danskernes øjensundhed, er lykkedes.
Profil Optik vinder prisen som bedste optikerkæde over Louis Nielsen, og indtager samtidig en flot 5. plads i den overordnede kategori ’Årets bedste butikskæde i Danmark’ sammen med kæderne: Lidl, IKEA, Hunkemöller og Deichmann.
Retailer of the Year-valget er det største forbrugervalg i Europa. På baggrund af ti parametre bedømmer forbrugerne, hvem der er den bedste forhandler i forskellige kategorier i forbrugerens eget land. Det er første gang, at Retail of the Year afholdes i Danmark.