Med virksomhedens Center for Innovation i Budapest som ramme hørte deltageren et bredt spekter af eksperter, der talte om drivkraften bag nutidens forbrugervalg og om, hvordan øjenplejespecialister kan bruge denne viden til bedre at imødekomme brugernes behov.
Den verdenskendte forbrugerfuturist William Higham skød begivenheden i gang med et fascinerende indblik i, hvad der driver nutidige forbrugeres valg. Den internationale hovedtaler Lyndon Jones dykkede derpå dybere ned i disse temaer og diskuterede implikationerne for kontaktlinseområdet, med fokus på den rolle som silikonehydrogelmaterialer og endagslinser spiller.
Den dygtige forsker Dr. Karen Walsh tog de delegerede med på en rejse ind i brugeres og øjenplejespecialisters hoveder for at forstå deres præferencer, mens CooperVision fortalt,e hvad de som producent gør for at imødekomme behovene hos nutidens brugere og støtte øjenplejespecialister.
I en kommentar til konferencen sagde Heath Clash, der er europæisk chef for marketingkommunikation hos CooperVision: ”Vi synes de temaer og emner, der er blevet diskuteret er ekstremt vigtige for optikbranchen. Med flere og flere patienter, der vælger endagslinser, ønskede vi at dele perspektiver på, hvorfor det forholder sig sådan, og hvordan vi i partnerskab med øjenplejespecialister kan imødekomme brugernes behov.”
I næste nummer af OPTIKEREN bringer vi en artikel med de vigtigste fakta og tendenser fra konferencen.