Men der venter forhåbentlig en lysere tid forude, når forretningerne igen for alvor skal i gang. Her kunne det være en god idé at planlægge et kundeevent – måske allerede i efteråret, hvor der forhåbentligt er kommet mere ro på tilværelsen, og kunderne igen er klar til at købe nye briller.
En aften med en brillestylist og fx en stelleverandør kan være en god måde at booste dit salg og give dine kunder en helt særlig oplevelse – og så styrker det dit omdømme og dine relationer i lokalmiljøet. Går hele medarbejderstaben sammen om at løfte opgaven, bliver det et projekt, som kan være med til at styrke sammenholdet i butikken og finde optikerteamets motivation frem igen. Så find kreativiteten frem, tænk i konkurrencer og smagsprøver fra samarbejdspartnere i lokalområdet og pynt butikken flot op, så I klar til at give kunderne en mindeværdig oplevelse.
Stylisterne Lise Lotte Thygesen fra www.stylechange.dk og Pia Breum fra www.specula.dk har begge erfaring med events i optikerforretninger.