OCT i det forreste segment

Med OCT har du mulighed for at undersøge og måle et utal af elementer i det forreste segment af øjet. De forskellige corneale lag, limbusområdet, kammervinklen og det forreste kammer i sin helhed inkl. iris og forreste kapsel på linsen.
Men OCT er også et fantastisk redskab til at vurdere kontaktlinsetilpasning. Dette gælder for almindelige bløde linser men især for alle typer for special linser her i blandt alle typer for formfaste linser.
I Ortho-k vurderes både tilpasningen men i høj grad også effekten på cornea. Ved sclerallinse tilpasninger vurderes meget nøjagtigt linsens forløb hen over cornea, hvilket bl.a. kan vise sig gavnligt ift. troubleshooting.
Vi tager en rejse gennem mange af disse ekstremt spændende elementer og kommer muligvis til den konklusion at OCT er et uundværligt instrument når vi står overfor at skulle tolke linse tilpasninger og problemløsning.

Jette Lassen er uddannet cand san Optom og har arbejdet hos Breinholdt Bleshøy Optometri i de seneste år, Hans Bleshøy er Ph.d. i Optometri fra CITY University London i 1980, derefter ansat som kontaktlinsetilpasser på Moorfields Eye Hospital og er i dag ansat hos Breinholdt Bleshøy Optometri. Han har altid interesseret sig for specialkontaktlinser og er i dag konsulent for flere kontaktlinsevirksomheder.

Mødet er gratis for medlemmer af Dansk Selskab for Optometri, for andre koster det 300 kr. at deltage.

Du kan deltage i mødet enten fysisk eller online.

Selve mødet starter kl. 19:00 med en omkring 19:45 og genoptages igen kl 20:00 og slutter ca. kl. 21:00

For dem som møder frem til aftenmødet vil der være sandwich klar fra kl. 18:30