Dansk Selskab for Optometri indbyder til aftenmøde med Øjenlæge Inger Christine Munch fra Roskilde Sygehus, Region Sjælland

På aftenmødet vil Inger Christine Munch fortælle om OCT og glaucom.

Hver gang man tager øjentrykket eller et billede af øjenbaggrunden, må man tage stilling til, om der er glaukom eller risiko herfor, så pt skal videre til synsfeltsundersøgelse og øjenlæge. Den beslutning hviler traditionelt på en samlet vurdering af synsnerven, øjentrykket og familie-historien. Med optisk kohærens tomografi, OCT, kan vurderingen nu gøres mere præcist, for på OCT kan nervetrådslaget og gangliecellelaget ses i hele macula og tidlige tegn til glaukom mere enkelt og præcist udpeges.

Inger Christine Munch er uddannet øjenlæge med en ph.d. og i dag ansat som overlæge i Region Sjælland og lektor og forsker på Københavns Universitet. Hendes forskningsområde er nethindens og årehindens sygdomme samt forandringer i nethindens blodkar og sammenhæng med hjertesygdom og ikke mindst risikofaktorer for tidlige tegn i nethinden til AMD.

Mødet er gratis for medlemmer af Dansk Selskab for Optometri, for andre koster det 300 kr. at deltage.

Du kan deltage i mødet enten fysisk eller online.

Selve mødet starter kl. 19:00 med en omkring 19:45 og genoptages igen kl 20:00 og slutter ca. kl. 21:00

For dem som møder frem til aftenmødet vil der være sandwich klar fra kl. 18:30